10.03.2011

Her viser jeg noen eldre arbeid som er ca 8-9 år gamle. Det er spennende å bruke gamle male teknikker som ådring, marmorering - i morderne miljø.

                      
                           
                                                          

Her har jeg malt "marmor" da har jeg brukt pigmenter og bindemiddel.
 Så har jeg også malt dekor av et gullbånd som henger på en stift og en sommerfugl- spennende effekter.


Her er det ei pipe som var opprinnelig malt hvit i si tid,
 og paret kunne tenke seg å ha litt farger på pipa.
 Jeg har malt med forskjellige pigmenter og har brukt naturfarger.
Det tok si tid og jeg var nok da fornøyd og også dem som har pipa :-)

Her har jeg laget dekor i en heis.
Det er ca 8-9 års siden.
Jeg har mange bilder av mine gamle arbeid,
 men problemet er at jeg må skænne dem først og så overføre på ei plate.
Der er jeg treg :-)

Dette arbeidet var en prøve- i jugendstil- har brukt pigmenter.
 I etterkant så har jeg malt dette på en vegg der det ikke var noe vindu.
 Og jeg har pratet flere ganger med dem som har dette "vinduet"
de er forsatt fornøyd.
Det er hyggelig å høre og artig å se på mine gamle arbeid :-)
Så ser jeg også den utviklingen jeg har fått, i de årene jeg har holdt på. 


Jeg har fått en e.post fra ei dame som lurte på
om jeg kunne vise det lille skapet på nytt.
 Dette skapet var i et tidligere innlegg.
Jeg har malt "marmor"(carrara) og lasert. Deretter har jeg brukt
brun patinering over lasuren. Jeg har brukt pigmenter (grønn jord,grå,hvit)
 Har brukt bindemiddel akvalin(hvit"melk") som ikke gulner på marmoren.
Jeg har malt flere lag med "marmor" for å få dybde,
 så har jeg lakket over med vannbasert lakk som ikke gulner.
Og til slutt så har jeg også saget meg ei hylle av hobbyplank,
grunnet med vannbasert grunning(sugende underlag) og
malt med interiørmaling(vannb.)

                                                                  
                   Jeg har fått en award/oppmerksomhet fra Bekkas blogg.
         Hun elsker interiør og mye mer. Så er også hun flink til å fotografere.
                           
Så vil jeg også takke Ingvills blogg for den fine adward hun har gitt meg her tidligere. Hun har også en flott blogg der hun bor på sommerhalvåret på ei øy og vinterhalvåret i byen. Hun har flere hobbyer som hun liker. 

Jeg glemte vist å nevne at jeg har fått en award til hos Bekkas blogg. Jeg   beklager at jeg er så treg som ikke har fått sendt dem videre. 

Jeg takker begge damene som tenker på meg. Det varmer mitt hjerte. Begge bloggene er verdt et besøk. Det er hyggelig å vite at min blogg gir glede og inspirasjon. Ønsker alle en fin dag og la kreativiteten blomstre :-)
                                   
                                        Hjertelig fra Merete.    

6 kommentarer:

  1. Så utrulig flink du er! Eg blir stadig imponert over kunstene dine. Havna også innom tegnekunstbloggen din, som eg ikkje har sett før. Veldig mykje fint!
    Puteproduksjonen var såvidt igong, men pga. ein feilberekning av sømrom blei dei spisebrikker istadenfor. Er ferdig med sett 1 av 2, så blir det puter. Hvis ikkje lufta har gått utav meg før det, eller eg blir kasta ut av stova med kaoset mitt, he he:) Skulle gjerne hatt meir sy-tid!

    SvarSlett
  2. Takk for din fine kommentar.
    Det er kjempeartig å sy. Flink er du :-)

    SvarSlett
  3. Hej
    vad roligt att se dina äldre arbeten , du är verkligen duktig med penseln ;)
    kram pia

    SvarSlett
  4. jeg har jobbet mye, takk for det Pia.
    Du er også dyktig med dine greier :-)

    SvarSlett
  5. Du har virkelig både det tekniske, kunstneriske, og sjelelige blikket med paletten og penselen. Helt utrolig herlig. :)
    Ønsker deg masse lykke til i NIB utfordringen! :)

    SvarSlett
  6. VIlka härliga målningar. Du är en skicklig konstnär
    Jag har också arbetat en del med illusionsmåleri eller Trompe Loeile som det också kallas
    Ha en fin fredag
    kram
    Emma

    SvarSlett

Takk for at du tok deg tid til å legge igjen dine
spor...
Jeg ønsker deg lykke og en fargerik dag :-)